کفسابی حرفه ای

هدف از ایجاد این وبلاگ شرح کلی مسائل مربوط به کفسابی میباشد

کفسابی حرفه ای

هدف از ایجاد این وبلاگ شرح کلی مسائل مربوط به کفسابی میباشد

  • ۰
  • ۰

در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با کفسابی بیشتر آشنا کنیم.در ادامه این مطلب به نکاتی مفید پیرامون انجام کفسابی میپردازیم.

کفسابی کفسابی نشسنگ سایت کفسابیkafsabico سنگسابی کف سابی کف سابی سنگ دستگاه کفسابی سنگ سابی کفسابی ایتالیایی سنگسابی ایتالیایی بهترین کفسابی کف ساب کفسابی عکس کفسابی تصاویری کفسابی گالری کفسابی

کفسابی یعنی سابیدن کف ساختمان که به علت های گوناگونی می توان اقدام به کف سابی نمود .در ذیل به علت های اصلی نیازمندی به کفسابی می پردازیم :

در چه مواقعی به کفسابی نیاز می باشد:

1) عدم تراز بودن موزاییک ها و یا سنگ ها که در این صورت لبه های بالایی و پایینی سنگ ها و یا موزاییک ها در یک سطح به صورت کاملا" صاف نمی باشد .

2) قرا گرفتن ملات و یا سیمان ، چسب ، رنگ در حین نصب موزاییک و یا سرامیک کف به گونه ای که امکان تمیز کردن آن وجود نداشته باشد .

3) سیاه و یا کثیف شدن کف در طی مدت زمان طولانی .

سابزنی چیست؟

عملیاتی که تحت عنوان کفسابی انجام می شوند، متنوع هستند و عبارتند از:

1- سابیدن با فرچه سیمی: در این کار سنگ کف با فرچه سیمی سابیده شده و بسیار تمیز می شود، ولی در طول زمان، مجددا سنگ کثیف خواهد شد چراکه در این روش، سنگ شفافیت لازم را برای دفع کثیفی و غبار به دست نمی آورد.

2- سابیدن کامل: مشتمل بر لایه برداری اولیه و یکنواخت کردن سطح است که در چندین مرحله ایجاد می شود و در آخرین مرحله و با دقت فراوان ساب براق کننده نیز انجام می شود.

3- سابیدن با زرین: برخی سنگها به طور ذاتی دارای خلل و فرج هستند (مثل تراور تن)، و در طول انجام ساب، سوراخهایی در سنگ ایجاد می شود که کفسابی آنها را با ماده ای به عنوان زرین پر می کند و پس از خشک شدن، مجددا آن را ساب می زند. این نوع ساب دقیقا مانندساب کامل بوده و فقط در جریان کار مرحله زرین کاری نیز اضافه می شود.

4- پولیش: مواد جامد و بعضا مایعی به عنوان پولیش وجود دارند که گاهی به درخواست کارفرما، پس انجام مراحل کامل کفسابی، روی کار اجرا می شوند.


همانطور که از نام آن پیداست نماشویی یعنی شست و شوی نمای ساختمان که در مواقع کثیفی و یا وجود مواد و یا مصالح ساختمانی در نمای ساختمان استفاده می شود . در واقع هدف از آن از بین بردن مواد و مصالح زایدی است که در نمای ساختمان وجود دارد . در نماشویی دو مورد بسیار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد : 1) شرکتی و یا موسسه ای که مسئولیت نماشویی ساختمان شما را بر عهده دارد 2) مواد و ابزاری که جهت نماشویی ساختمان شما مورد استفاده قرار می گیرد . کفسابی و نماشویی نسیم با دارا بودن بیش از 10 سال تجربه در زمینه کفسابی و نماشویی مفتخر به دارا بودن کادری مجرب و متخصص در این زمینه می باشد .


دلیل و کاربرد کفسابی در ساختمان


کاربرد کفسابی چیست؟
پس از اجرای کف موزاییک یا سنگ ممکن است سنگها در یک تراز قرار نگرفته باشند در چنین حالتی کفسابی میتواند به بهبود این روند کمک کند
در حین اجرای کف ممکن است ملات یا … بر روی کف بریزد، کفسابی میتواند کثیفیهای بنایی و یا کثیفیهای ایجاد شده در مرور زمان را برطرف کند
شیشه ای کردن سنگ در عملیات کفسابی چگونه است؟
نحوه شیشه ای کردن سنگ در عملیات کفسابی
ساب ایتالیایی برای شفافیت و براق نمودن فوق العاده سنگ استفاده میشود، بطوری که اگر روی سنگ بایستید خود را روی سنگ میبینید
کفسابی کف های سنگی خود را به ما بسپارید
کفسابی و کفشویی یا فرچه ساب چیست؟
کفسابی و کفشویی چیست؟
کفشویی بدین صورت است که ابتدا ۳ عدد لقمه سیناکس و یا فرچه سیما به زیر دستگاه نصب میشود و کثیفی و چرکهایی را که در سنگ کردن فرش و کف را زشت نشان میدهد کاملا تمیز کرده و بصورت یکدست و براق نشان میدهد


چند موردی که باید در مورد کفسابی دانیم

برای انجام کفسابی دانستن چند مراحل الزامی می باشد که به بررسی چند نکته می پردازیم:

1- دستگاه کفسابی دارای دو نوع برق تک فاز و برق سه فاز می باشد، دستگاه با برق سه فاز قوی تر و حاصل کارش با کیفیت تر است. منازلی که مجهز به آسانسور هستند، مجهز به برق سه فاز می باشند. هزینه کفسابی با دستگاه برق تکفاز گران تر از دستگاه سه فاز می باشد.

2- سنگ هایی که از بازارهای سنگ فروشی خریداری می شود قبلا ساب خورده است و برای کاهش هزینه های خود می توانید سنگ خام  ویا همان ساب نخورده خریداری کنیم که بسیار ارزان تر و پس از اجرای آن در کار آن را کفسابی کنید.

3- تعداد دفعات پرداخت کفسابی کامل نه دست می باشد و در صورت عدم رضایت کافی تعداد دفعات تکرار می شود.

4-لکه ها وسیاهی های حاصل از ریختن اسید یا شوینده های اسیدی در اکثر موارد با کفسابی برطرف میشود

5-کفسابی پله و جاهایی که دستگاه کفسابی به سختی در ان جابه جا میشود به صورت دستی و نیز با فرز نیز انجام می شود که ساده ترین روش می باشد.


منبع : http://kafsabiiranian.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی